Accessibility Tools

МУЗИЧНО-ПРОСВІТНИЦЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ УЧИТЕЛЯ МУЗИКИ І КОМПОНЕНТНА СТРУКТУРА ПІДГОТОВКИ СТУДЕНТІВ ДО ЇЇ ОРГАНІЗАЦІЇ В РОБОТІ ЗІ СТАРШОКЛАСНИКАМИ

ЛІ Аньань –

аспірант Південноукраїнського національного педагогічного університету

імені К. Д. Ушинського

e-mail [email protected]

Анотація

    У статті розглянуто проблеми підготовки майбутнього вчителя музики до музично-просвітницької діяльності. Визначено сутність музичного просвітництва як форми соціально-духовного впливу на становлення особистості нових генерацій, особливості музично-пізнавальної діяльності в умовах сучасного стану розвитку інформаційно-комунікативних засобів та інноваційних технологій. Схарактеризовано головні функції, властиві музичному мистецтву як виду художньої діяльності: експресивно-виражальну, художньо-пізнавальну, комунікативно-суб’єктну, гедоністичну, аксіологічну, духовнокатарсичну. Зазначено специфіку музичного мистецтва, яка полягає в його динамічно-часовій природі, спроможності здійснювати дистанційний вплив на слухачів. Виявлена компонентна структура підготовки до музично-просвітницької діяльності студентів, яка представлена мотиваційно-спонукальним, фахово-когнітивним, риторико-герменевтичним, творчо-інноваційним компонентами.

Ключові слова: структура підготовки до музично-просвітницької діяльності; старшокласники, майбутній вчитель музики.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Асафьев Б. В. Избранные статьи о музыкальном просвещении и образовании. – 2-е изд. / Б. В. Асафьев. – Л. : Музыка, 1973. – 144 с.

2. Бочкарёв Л. Л. Применение психологических знаний в практической деятельности музыканта-педагога: Метод. разраб. / Л. Л. Бочкарёв. – М., 1981. – 27 с.

3. Безбородова Л. А. Музыкальнопознавательные задания как средство формирования слушательской культуры у старшеклассников. – М., 1998. – 83 с.

4. Гиппенрейтер Ю. Б. Анализ системного строения восприятия. / Ю. Б. Гиппенрейтер, А. Н. Леонтьев, О. В. Овчиникова // Доклады АПН РСФСР. – М., 1957. – 46 с.

5. Заря Л. О. Мультимедійне забезпечення уроків музики як умова формування музичнопізнавальних інтересів школярів /Л. О. Заря // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. Драгоманова. Сер. 14: Теорія і методика мистецької освіти. – К.: НПУ, 2008. – С. 99–102.

6. Сахнова И. В., Лидов М. А. Культурнопросветительская деятельность студента музыкального факультета педагогического вуза: основные принципы, структура и содержание // Педагогические науки / № 4. – М.: Издательство «Спутник+», 2012. – С. 97–100.

7. Шип С. В. Музична форма від звуку до стилю: навчальний посібник / С. В. Шип. – К.: Заповіт, 1998. – 368 с.