Accessibility Tools

ІНТЕГРАТИВНИЙ ПІДХІД ДО ПРОВЕДЕННЯ УРОКІВ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА В ПОЧАТКОВИХ КЛАСАХ

ТКАЧУК Ольга Сергіївна –

старший викладач кафедри теорії та методик початкової освіти

Рівненського державного гуманітарного університету

e-mail: О[email protected]

Анотація

    У статті порушено проблему використання інтегративного підходу на уроках образотворчого мистецтва в початкових класах. На основі аналізу дидактичної та методичної літератури з'ясовано сутність явища інтеграції, інтегративного підходу, виявлено доцільність його використання як засобу впровадження компетентнісного й особистісно орієнтованого підходів, що сприяють формуванню ключових компетентностей школярів, інтегративних за своєю сутністю. Виокремлено прийоми й методи реалізації інтегративного підходу на уроках образотворчого мистецтва у початкових класах; розглянуто можливості здійснення понятійної, предметної, діяльнісної та мовленнєвої інтеграції у межах освітньої галузі «Мистецтво» з використанням знань із інших галузей («Мова і література», «Природознавство» ).

Ключові слова: інтеграція, інтегративний, компетентнісний підходи, інтегровані уроки, інтегративні прийоми навчання, види інтеграції: предметна, понятійна, діяльнісна, мовленнєва, внутрішньопредметна.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Варзацька Л. О. Інтегровані уроки рідної мови і мовлення. Методичний посібник / Л. Варзацька. – К.: Юніверс, 2000. – 143 с.

2. Власенко Л. Бінарні уроки в початковій школі / Л. Власенко, Л. Соколова, О. Тимченко. – Харків: Торсінг, 2002. – 96 с.

3. Коновець С. В. Образотворче мистецтво в початковій школі. Методичний посібник / С. В. Коновець. – К., 2000. – 79 с.

4. Красовська О. Образотворче мистецтво з методикою викладання у початковій школі: навчальний посібник / О. Красовська. – Львів: «Новий світ – 2000», 2016. – 292 с.

5. Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням українською мовою. 1– 4 класи. – К.: Видавничій дім «Освіта», 2012. – 392 с.

6. Пасічний А. Образотворче мистецтво. Словник-довідник / А. Пасічний. – Тернопіль: Навчальна книга. – Богдан, 2003. – 216 с.

7. Савченко О. Я. Дидактика початкової школи: підручник для студентів педагогічних факультетів / О. Я.Савченко. – К.: Генеза, 2000. – 312 с.

8. Светловская Н. Н. Об интеграции как методическом явлении и ее возможностях в начальном обучении / Н. Н. Светловская // Начальная школа. – 1990. – №5. – С. 57 – 60.