Accessibility Tools

ПІДГОТОВКА ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ЗАСОБАМИ РЕФЛЕКСОЛОГІЇ У КИІВСЬКОМУ ІНСТИТУТІ НАРОДНОЇ ОСВІТИ

БОЙКО Наталя Олександрівна –

аспірант кафедри педагогіки та освітнього менеджменту

Центральноукраїнського державного педагогічного університету

імені Володимира Винниченко

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті розкрито особливості рефлексологічного напрямку, який передбачає глибоке розуміння вихователем природи вихованців, їхніх індивідуальних рис та можливостей, повагу до особистості дитини, турботу про її гармонійний розвиток. Гуманізація виховання потребує ставлення до кожного вихованця як до неповторної особистості, суб’єкта вільного розвитку, виходячи із сукупності знань про людину. На основі вивчення архівних документів розглянуто рефлексологію як навчальний предмет у підготовці педагогічних працівників в Київському інституті народної освіти. КІНО представляє собою певний, конкретно-історичний вид вищого навчального закладу, який був створений разом з іншими інститутами народної освіти в структурі вищої школи УСРР у 1920-ті роки. Проаналізовано програму практичних занять з педології та програму з експериментальної психології для студентів КІНО.

Ключові слова: рефлексологія, навчальний предмет, Київський інститут народної освіти, програма викладання предмету, підготовка педагогічних працівників

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Державний архів м. Києва (ДАК), р. 346, оп.1, спр.7, арк.23. 2. ДАК, р. 346, оп.1, спр.34, арк.17.

3. Енциклопедія освіти / Академія педагогічних наук України; гол. ред. В. Кремінь. – К.: Юрінком Інтер, 2008. – 1040 с.

4. Лавріненко О. А. Проблема підготовки вчителя в дослідженнях науковців вищих закладів освіти України 20-30 рр. ХХ ст. / О. А. Лавриненко // Наукові записки НДУ ім. М. Гоголя. Психологопедагогічні науки, № 4, – 2005. – с. 184–188.

5. Нариси історії українського шкільництва. 1905–1933: Навч. посібник / О. В. Сухомлинська та ін.; за ред. О. В. Сухомлинської. – К.: Заповіт, 1996. – 213 с.

6. Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова: Історія. Сьогодення. Перспективи / Авт.: В. П. Андрущенко, Г. І. Волинка, Н. Г. Мозгова та ін. – К.: Навч. книга, 2005. – 225 с.

7. Національний педагогічний університет імені Михайла Драгоманова: Іст. нарис, 1920-2000 / Укладачі: П. В. Дмитренко, О. Л. Макаренко. – К.: Четверта хвиля, 2000. – 220 с.


8. Протопопов В. П. Завдання рефлексології та її методи / В. П. Протопопов // Український вісник рефлексології та експериментальної педагогіки / За ред. В. П. Протопопова. – Х.: Державне видавництво України, 1925. – 321 с.

9. Сухомлинська О. В. Витоки й засади української школи рефлексології та педології (20-ті роки) / О.В. Сухомлинська // Педагогіка і психологія– № 3. – 1994. – С. 107–118.

10. Ярошевский М. Г. История психологии / М. Г. Ярошевский. – М., 1985. – 321 с.