Accessibility Tools

КІБЕРЗАГРОЗИ НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ КУРСАНТІВ

ШКАТУЛА Олександр Павлович –

старший викладач кафедри суспільних наук

Житомирського військового інституту

імені С. П. Корольова

e-mail:[email protected]

Анотація

    Стаття аналізує вплив кіберзагроз на курсантів під час їх навчально-пізнавальної діяльності. Вказується, що агресія Росії проти України призвела до активізації загроз, спрямованих на зміну світогляду українців. У ході підготовки до навчальних занять курсанти активно використовують Інтернет, що підтверджується даними соціологічного опитування та одночасно потрапляють під деструктивний інформаційний вплив. Це може негативно позначитися на їх моральному стані, когнітивній, емоційно-вольовій сфері та фізичному здоров'ї. Запропоновано заходи забезпечення захисту курсантів від кіберзагроз.

Ключові слова: Інтернет, кіберпростір, кібербезпека, кіберзагроза, курсанти ВНЗ; світогляд, навчально-пізнавальна діяльність.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Дані досліджень Інтернет-аудиторії України. Дані установчих досліджень у I кварталі 2017 року. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://inau.ua/sites/default/files/file/1704/i_kvartal_20 17.pptx. – Назва з екрану.

2. Індекс Кібербезпеки Касперского. Дані установчих досліджень у 2 півріччі 2016 року. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://index.kaspersky.com/app/all/ukraine-h22016all-all?global=0. – Назва з екрану.

3. Дубов Д. В. Кіберпростір як новий вимір геополітичного суперництва: монографія / Д. В. Дубов. – К.: НІСД, 2014. – 328 с.

4. Стратегія кібербезпеки України: за станом на 15 бер. 2016 р. / Верховна Рада України. [Електронний ресурс]. – Режим доступу http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/96/2016 – Назва з екрану.

5. Security Fatigue. Can Cause Computer Users to Feel Hopeless and Act Recklessly, New Study Suggests. [Електронний ресурс] / B. Stanton, M. Theofanos, S. Prettyman, S. Furman // IT Professional (Volume: 18, Issue: 5, Sept.-Oct. 2016) Pages: 26–32. – Режим доступу: https://www.nist.gov/newsevents/news/2016/10/security-fatigue-can-causecomputer-users-feel-hopeless-and-act-recklessly – Назва з екрану.

6. Вірусна активність в Україні: троянські програми атакують частіше. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zillya.ua/virusna-aktivnist-vukra-ni-troyanski-programi-atakuyut-chastishe – Назва з екрану.

7. Топ-15 кіберзагроз в 2015 р. Європейське Агенство з мережевої та інформаційної безпеки.. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.kv.by/sites/default/files/img_0992.jpg – Назва з екрану.

8. Выготский Л. С. Педагогическая психология / Л. С. Выготский. – М. : Педагогика, 1991. – 387 с.

9. Назаров А. И. Обобщенная модель познавательной деятельности индивида / А. І. Назаров // Психологическая наука и образование : журнал / гл. ред. Рубцов В. В. – 2000. – № 3. – С. 40–60.

10. Тернавська Т. А. Педагогічні умови активізації пізнавальної діяльності студентів ВНЗ у процесі вивчення психолого-педагогічних дисциплін / Т. Тернавська // Психологопедагогічні проблеми сільської школи: зб. наук. праць / Уманський держ. пед. ун-т ім. П. Тичини. – Умань: Софія, 2008. – С. 96–102.

11. Харламов И. Ф. Педагогика / И. Ф. Харламов - М. : Высшая школа, 1990. – 576 с.

12. Роуландс Я. Информационное поведение будущих исследователей [Текст] / Ян Роуландс, пер. Е. И. Зиминой // Библиотечное дело – XXI век. – 2009. – № 1. – С. 222–247.