Accessibility Tools

ІННОВАЦІЙНІ ЗАСОБИ ПРОФОРІЄНТАЦІЇ В СИСТЕМІ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ

УЛИЧНИЙ Ігор Любомирович

кандидат педагогічних наук, доцент

кафедри соціальної роботи, соціальної педагогіки та психології

Центральноукраїнського державного педагогічного університету

імені Володимира Винниченка

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті відзначено роль інновацій в системі освіти та у сфері професійної орієнтації молоді. Доведено необхідність формування ефективних механізмів професійного самовизначення особистості. Охарактеризовано роль та основні завдання профільного навчання, його психологічний супровід. Розкрито доцільність створення освітніх округів та ресурсних центрів професійної орієнтації. Окреслено перспективні напрями запровадження інноваційних інформаційно-комунікаційних технологій у сфері професійної орієнтації.

Ключові слова: освітня діяльність, педагогічна інновація, професійна орієнтація, професійне самовизначення, профільне навчання, освітній округ, інформаційно-комунікаційні технології.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Богачков Ю. М. Роль сучасних інформаційно-комунікаційних технологій у сфері профорієнтації та освітнього консультування в умовах сталого розвитку суспільства [Електронний ресурс] / Ю. М. Богачков, В. М. Милашенко. – Режим доступу:. https://sites.google.com/site/openhc/potok/publish/201 0-11-18.

2. Гуцан Л. А. Забезпечення професійного самовизначення учнівської молоді в процесі позаурочної і позашкільної діяльності в умовах освітнього округу / Актуальні проблеми професійної орієнтації та професійного навчання населення у контексті подолання кризи ринку праці: матеріали VIІІ Міжнародної науковопрактичної конференції (1 грудня 2015 р., м. Київ) / уклад.: Л. М. Капченко та ін. – К: ІПК ДСЗУ, 2015. – 356 с.

3. Дичківська І. М. Інноваційні педагогічні технології: підручник / І. М. Дичківська. – 2-ге вид., допов. – К. : Академвидав, 2012. – 349 с.

4. Дубасенюк О. А. Інновації в сучасній освіті / О. А. Дубасенюк // Інновації в освіті: інтеграція науки і практики: зб. наук.-метод. праць [за заг. ред. О. А. Дубасенюк]. – Житомир : вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2014. – С. 12–28.

5. Кремень В.Г. Філософсько-освітня діяльність: інноваційні аспекти / В.Г. Кремень // Становлення і розвиток науково-педагогічних шкіл: проблеми, досвід, перспективи: зб. наук. праць [за ред. Василя Кременя та Тадеуша Левовицького]. – Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2012. – С.10-26.

6. Морін О.Л. Забезпечення професійного самовизначення учнівської молоді в умовах освітнього округу / О. Л. Морін // Теоретикометодичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді: зб. наук. праць. – Кіровоград: Імекс-ЛТД. – 2014. – Вип. 18, кн. 2. – С. 15–23.

7. Онищенко О. Освітня реформа: Профільна школа. Похвальні докори і викривальна похвала / О. Онищенко [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://osvita.ua/school/school_today.

8. Про затвердження Положення про
освітній округ: постанова Кабінету Міністрів України від 27.08.2010 № 777 [Електрон, ресурс]. – Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/777-2010%D0%BF. Назва з екрана.

9. Про затвердження Концепції профільного навчання у старшій школі Наказ МОН № 1456 від 21.10.13 року [Електрон, ресурс]. – Режим доступу: http://www.mon.gov.ua/ua/aboutministry/normative/1681. Назва з екрана.

10. Уличний І. Л. Розвиток особистості старшокласника в умовах активізації механізмів професійного самовизначення / І.Л. Уличний // Проблеми загальної та педагогічної психології: збірник наукових праць Інституту психології імені Г. С. Костюка Національної АПН України [за ред. С. Д. Максименка]. – Т.XIII, част. – К., 2011. – 300 с.