Accessibility Tools

ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ КУЛЬТУРОТВОРЧОГО ПІДХОДУ ДО ПІДВИЩЕННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВИКЛАДАЧІВ ГУМАНІТАРНИХ ДИСЦИПЛІН ВВНЗ

ЗАМОТАЄВА Наталія Володимирівна –

старший викладач кафедри гуманітарної та соціально-економічної

підготовки факультету підготовки офіцерів запасу

Національного університету оборони України

імені Івана Черняховського

e-mail: [email protected]

Анотація

    Стаття присвячена обґрунтуванню актуальної проблеми підвищення професійної компетентності викладачів гуманітарних дисциплін ВВНЗ у системі неперервної професійної освіти. Автором здійснено ґрунтовний аналіз філософських, соціокультурних, мистецтвознавчих аспектів порушеної проблеми для обґрунтування культуротворчого підходу у системі післядипломної освіти військових педагогів-гуманітаріїв. Доведено, що розвиток культуротворчої компетентності викладачів гуманітарних дисциплін ВВНЗ зумовлюється як об’єктивними (сприятливий психологічний клімат у колективі, атмосфера співробітництва і співтворчості), так і суб’єктивними чинниками (сформованість творчої уяви, дивергентного мислення, гнучкість, толерантність, емпатійність, рефлексивність, імпровізаційність, комунікативність, здатність до суб’єкт-суб’єктної взаємодії). Найбільш сприятливі умови для розвитку культуротворчої компетентності викладачів гуманітарних дисциплін ВВНЗ забезпечує інтерактивне навчання, яке сприяє реалізації особистісного потенціалу в різноманітних способах взаємопов’язаної навчальної діяльності (моделювання життєвих ситуацій, рольове програвання, вирішення проблем на основі аналізу обставин та відповідної ситуації тощо).

Ключові слова: культуротворчість, професійна компетентність, культуротворча компетентність, культу

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Вітченко А. О. Технології навчання у вищій військовій школі: теорія і практика: навч.метод. посіб. / Вітченко А. О., Осьодло В. І., Салкуцан С. М.; за заг. ред. професора В. М. Телелима. – К.: НУОУ ім. Івана Черняховського, 2016. – 250 с.

2. Геґель Ґ. В. Ф. Феноменологія духу / Ґ. В. Ф. Геґель ; [пер. з нім]. – К. : Основи, 2004. – 548 с.

3. Губерський Л. Культура. Ідеологія. Особистість: методолого-світогляд. аналіз / Губерський Л., Андрущенко В., Михальченко М. – К.: Знання України, 2002. – 580 с.

4. Зязюн І. А. Освітні технології у вимірах педагогічної рефлексії / І. А. Зязюн // Постметодика. – 1996. – № 4 (14). – С. 11–13.

5. Інновації у вищій освіті: проблеми, досвід, перспективи: [монографія / за ред. П. Ю. Сауха]. – Житомир: Вид-во ЖДУ ім. Івана Франка, 2011. – 444 с.

6. Інтерактивні технології навчання / [Пометун О. І., Пироженко Л. В., Коберник Г. І. та ін.]. – К.: Наук. світ, 2004. – 85 с.

7. Кан-Калик В. А. Педагогическое творчество / В. А. Кан-Калик, Н. Д. Никандров. – М.: Педагогика, 1990. – 144 с.

8. Кремень В. Г. Синергетика в освіті: контекст людиноцентризму: [монографія] / В. Г. Кремень, В. В. Ільїн. – К.: Пед. думка, 2012. – 368 с.

9. Кримський С. Ранкові роздуми / [зб ст.] / С. Кримський. – К.: Майстерня Білецьких, 2009. – 120 с.

10. Теория и практика педагогического эксперимента: монография / [под ред. А. И. Пискунова, Г. В. Воробьёва]. – М.: Педагогика, 1979. – 208 с.

11. Сисоєва С. О. Інтерактивні технології навчання дорослих: навч. метод. посіб. / С. О. Сисоєва. – К.: ВД «ЕКМО», 2011. – 320 с.

12. Сковорода Г. Пізнай в собі людину / Г. Сковорода; [пер. М. Кашуба; пер. поезії В. Войтович]. – Львів: Світ, 1995. – 528 с.

13. Указ Президента України від 25 червня 2013 року № 344/2013 «Про Національну стратегію розвитку освіти в Україні на період до 2021 року» [Електронний ресурс]. – Режим доступу:http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/344/201 3.