ПРОЦЕСУАЛЬНО-ОПЕРАЦІЙНИЙ КОМПОНЕНТ ОСОБИСТІСНОЇ ГОТОВНОСТІ ДО САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ ЕКОНОМІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ МАТЕМАТИЧНИХ ДИСЦИПЛІН
МАРТІРОСЯН Леся Анатоліївна –
кандидат педагогічних наук,
доцент кафедри соціальної педагогіки та педагогіки вищої школи
Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки
e-mail: [email protected]
ГОРБАЧ Віта Володимирівна –
викладач кафедри суспільно-економічних та гуманітарних дисциплін
Волинського інституту економіки та менеджменту
e-mail: [email protected]
Анотація
У статті розглядається проблема реалізації самостійної роботи студентів економічних спеціальностей у процесі вивчення математичних дисциплін. Звертається увага на те, що самостійна робота реалізується одночасно і як форма організації навчального процесу, і як метод формування у них особистісної готовності до самостійної роботи. Особистісна готовність до самостійної роботи студентів представлена мотиваційно-спонукальною, когнітивно-змістовою, процесуально-операційною та оцінювально-рефлексивною компонентами.
У статті схарактеризовано особливості реалізації процесуально-операційної компоненти особистісної готовності до самостійної роботи майбутніх економістів у процесі вивчення математичних дисциплін. Обгрунтовано, що ефективна реалізація процесуально-операційної компоненти особистісної готовності до самостійної роботи поряд із її традиційним навчально-методичним забезпеченням (робоча програма навчальної дисципліни; підручники та посібники тощо) має передбачати використання професійно спрямованих задач диференційованих за рівнем складності.
Ключові слова: самостійна робота, студенти економічних спеціальностей, математичні дисципліни, готовність, процесуально-операційний компонент.
Повний текст:
СПИСОК ДЖЕРЕЛ
1. Буряк В. К. Умови та засоби самоосвіти студентів / В. К. Буряк. – Вища школа. – 2001. – № 6. – С. 18–29.
2. Горбач В. В. Види самостійної роботи студентів економічних спеціальностей у процесі вивчення математичних дисциплін / Віта Володимирівна Горбач // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка. – 2016. – №3. – С. 87–94.
3. Кричевский Р. Л. Социальная психология малой группы: Учебное пособие для вузов. / Р. Л. Кричевский, Е. М. Дубовская. – М.: Аспект Пресс, 2001. – 318 с.
4. Малихін О. В. Теоретико-методологічні засади організації самостійної навчальної діяльності студентів вищих педагогічних навчальних закладів. // Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук зі спеціальності 13.00.09 – теорія навчання. – Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди. – Харків, 2009. – 504 c.
5. Самостійна навчально-пізнавальна діяльність студентів [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: http://npu.edu.ua/!ebook/book/html/D/ispu_kiovist_Ficyla_Pedagogika_V Sh/700.html.