Accessibility Tools

ВИКОРИСТАННЯ МУЛЬТИМЕДІЙНИХ ЗАСОБІВ У ВИКЛАДАННІ МИСТЕЦТВА У ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ

ОРЄХОВА Валентина Володимирівна

аспірант кафедри теорії та практики початкової освіти,

асистент кафедри музики і хореографії

ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет»

e-mail: [email protected]

Анотація

    Використання мультимедійних засобів під час викладання інтегрованого курсу «Мистецтво» в початковій школі не викликає сумнівів, оскільки це цілком відповідає особливостям сприйняття молодших школярів, сприяє ефективнішому формуванню художньо-образного мислення та розвитку емоційночуттєвого світосприйняття, а також відбиває процес оновлення мистецької освіти шляхом упровадження інформаційно-комунікаційних технологій та утворення освітнього феномену єдиного інформаційного простору. Ми пропонуємо впроваджувати на уроках мистецтва ресурси мультимедіа, які дозволяють учням зануритись у світову творчість, використовуючи такі інтерактивні форми сучасної музейної педагогіки як віртуальні тури (он-лайн подорожі та віртуальні музеї). Автор пропонує використовувати наступні сайти: «Український освітній простір» (http://uop.net.ua/), Центральний музей музичної культури (http://glinka.museum/) Всеросійського музейного обʼєднання імені М. І. Глинки, Віртуальний музей музичних інструментів «Музична машина часу» (timemelody.com); та виокремлює умови використання мультимедійних навчальних засобів, які забезпечують зростання ефективності мистецької освіти.

    Ключові слова: мультимедійні навчальні засоби, он-лайн подорожі, віртуальні музеї, мистецька освіта в початкових класах.

Повний текст:

         Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Litvinova K. Про компоненти цифрової культури [Електронний ресурс] / К. Litvinova // Digital Blog. – Режим доступу: https://digitle.wordpress.com/2016/10/04/12499875/.

2. Браславский П. И. Технология виртуальной реальности как феномен культуры конца XX начала XXI века: автореф. дис. канд. культурологии; 24.00.01 [Электронный ресурс] / П. И. Браславский. – Екатеринбург, 2003. – 33 с. – Режим доступа: http://elar.urfu.ru/bitstream/10995/455/1/urgu0172s.p df.

3. Волинець В. Віртуальна реальність: поняття та сутність [Електронний ресурс] / В. Волинець. – Режим доступу: http://knukim.edu.ua/wpcontent/uploads/2016/06/6.pdf.

4. Гаврілова Л. Г. Використання освітнього веб-сайту «Мультимедійні технології в музичній освіті» у формуванні професійної компетентності майбутніх учителів музики / Л. Г. Гаврілова // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2014. – Т. 42, вип. 4. – С. 131 – 140.

5. Галкин Д. В. Digital Culture: методологические вопросы исследования культурной динамики от цифровых автоматов до техно-био-тварей [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://culturalresearch.ru/files/open_issues/03_2012/IJ CR_03(8)_2012_Galkin.pdf

6. Емелин В. А. Симулякры: виртуальная реальность и инновации / В. А. Емелин // Государство, религия, церковь в России и за рубежом. – 2009. – № 2. – С. 133–142.

7. Методичні рекомендації про викладання навчальних предметів у загальноосвітніх навчальних закладах у 2017–2018 н.р. [Електронний ресурс] // Освіта UA [сайт]. – Режим доступу: https://osvita.ua/doc/files/news/568/56860/metod_rek om_2017.pdf.

8. Соколова Н. Цифровая культура или культура в цифровую эпоху? [Электронный ресурс] / Н. Соколова. – Режим доступа: http://culturalresearch.ru/files/open_issues/03_2012/IJ CR_03(8)_2012_SokolovaN.pdf

9. Сутність та значення ЗD-турів для розвитку бізнесу у сфері гостинності [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://virtualtourlab.com/scho-tse-take-virtualnyj-3dtur.