Accessibility Tools

fizvih_logo

Факультет фізичного виховання

Практичні семінари професора  Найджела Осборна для студентів-музикантів

Практичні семінари професора Найджела Осборна для студентів-музикантів

У межах міжнародної програми «Травмоінформована допомога через мистецтво» 22-23 листопада 2024 року відбувся семінар професора Единбурзького університету Найджела Осборна. Захід був присвячений практичним підходам до травмоінформованого мистецтва.

У семінарі взяли участь студенти музичного відділення кафедри мистецької освіти. Їхня участь стала логічним продовженням лекцій практикоорієнтованого спрямування, розпочатих у жовтні цього року.

На першому занятті студенти дізналися про вправи, які професор використовує для роботи з дітьми, що пережили важкі травми під час війни. Перший комплекс вправ був спрямований зі слуху та аудіювання. Це особливо важливо для дітей, які пережили стресові події. Через гучні звуки або вибухи вони часто мають труднощі зі слухом, зосередженням на почутому та отриманням задоволення від слухання. Найджел запропонував студентам вправи, перевірені ним на власному досвіді роботи в гарячих точках, які допомагають дітям повернутися до нормального процесу «слухання». На початку знайомства з вправами на розпізнавання «прихованих звуків» студенти спочатку розгубилися й не одразу змогли виконати завдання, запропоновані професором. Однак у процесі семінару майбутні педагоги-музиканти поступово зрозуміли, як працювати з дітьми за допомогою музичної терапії, використовуючи слухання й прості ритмічні вправи. Вони активно долучилися до обговорення, поділилися власними враженнями та усвідомили, що цей підхід потребує терпіння й толерантності, але сприяє зменшенню симптомів травми з часом.

Другий семінар було присвячено обговоренню практичних прикладів травмоінформованої допомоги через мистецтво, коли музика сприяє розвиткові креативності у дітей через спільну творчість. Крім того, професор запропонував п’ять кейсів для роботи з дітьми з особливими потребами. Старшокурсники, які минулого навчального року працювали з Н. Осборном на тренінгах в обласному дитячому реабілітаційному центрі, зазначили важливість інклюзії у травмоінформованому мистецтві. Вони особисто переконалися в ефективності такого підходу під час роботи з дітьми з аутизмом. Для студентів першого курсу освітньої програми «Середня освіта (Мистецтво. Музичне мистецтво). Арт-комунікації» семінар став корисним досвідом. Вони дізналися, як мистецтво може допомогти дітям і дорослим, які потребують травмоінформованої підтримки, покращити їхнє ментальне та фізичне здоров’я.

Повідомлення підготувала проф. Алла Растригіна